Zasłonki to strzal w 10-tke :diabelski_usmiech
Kontrolka jakości spalin
Zwiń
X
-
Kontrolka jakości spalin
Pojawiła mi się kontrolka jakości spalin (żółty zarys silnika) na prędkościomierzu.
Jak czytałem na forum może to mieć związek właśnie z paliwem. Tankowałem LPG do pełna kiedy był spory mróz (-15stC), kontrolka zaświeciła się po przejechaniu ok. 250km po zatankowaniu kiedy było ok. -5stC. Nie wiem czy ma to wpływ na to. Przejechałem 200km i cały czas świeciła się kontrolka. Dziś znowu zatankowałem LPG do pełna, ale kontrolka nie znikła. To samo jest na benzynie.
Jaka może być przyczyna? Co mogę zrobić sam, czy powinienem jechać do ASO
-
-
Skoro takie same objawy masz również na benzynie to przyczyną nie jest raczej LPG...W moim drugim aucie tez mam LPG i jak coś się dzieje na gazie to przestaje jak przełączę na benzynę. Ekspertem nie jestem - to są tylko moje obserwacje.Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
Komentarz
-
-
Witam,
trzy tygodnie temu miałem podobny problem: po zatankowaniu na stacji przy hipermarkecie w Łodzi na Przybyszewskiego następnego dnia zapaliła mi się kontrolka CHECK ENGINE. Po konsultacji z ASO uzgodniłem wizytę w celu rozwiązania problemu. Niestety diagnosta zachorował a drugi był na urlopie i dlatego pojawiłem się u nich dopiero po 5 dniach. Przez ten czas wyjeździłem połowę zbiornika LPG i bezpośrednio przed wizytą w ASO "nabiłem" zbiornik do oporu gazem o uznanej jakości (znana sieć). Zdziwienie moje było ogromne gdy podjechałem do ASO, wyłączyłem silnik, wszedłem do budynku a pan z serwisu wyszedł po moje auto ale po chwili wrócił i powiedział że ŻADNA kontrolka się nie pali... Odwołałem zatem akcję serwisową mając jednak świadomość że nadal w zbiorniku mam połowę kiepskiej jakości gazu. Lampka zapaliła mi się później jeszcze raz ale tylko na 20 kilometrów... Wiedząc że przyczyną jest prawdopodobnie słaba jakość LPG postanowiłem go wyjeździć do końca a następnie napełnić instalację na w miarę sprawdzonej stacji. Od tamtej pory przejechałem już ponad 200 km i lampka ani razu się nie zapaliła. Aha - ja również eksperymentowałem z jazdą na samej benzynie ale na krótkich dystansach nie powodowało to zgaśnięcia kontrolki. Prawdopodobnie komputer samochodu przechowuje przez jakiś czas informację o błędach. Swoją drogą to dosyć często tankowałem na różnych stacjach ale coś takiego (CHECK ENGINE) wydarzyło mi się po raz pierwszy po roku użytkowania... Zastanawiam się czy przyczyną nie jest niewłaściwa proporcja propan-butan w LPG. Butan jest dużo tańszy od propanu ale jest też mniej lotny i dlatego powinno się go stosować mniej zimą. Jeśli dobrze pamiętam to t.wrz. butanu to -2 st. C ! Nadmienię że pomimo świecenia żółtej kontrolki żadne inne objawy w moim aucie nie występowały (typu utrata mocy, falowanie obrotów, etc.). Moja rada jest taka: jeśli nic się nie dzieje z silnikiem to proponuję wyjeździć ten LPG a następnie kupić gdzie indziej i obserwować zachowanie auta...Pozdrawiam,
Jaroslav92525
-----------------------
VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Komentarz
-
-
no właśnie teraz zatankowałem do pełna na stacji na której zawsze tankuję (przy Intermarche). Poprzednio perwszy raz zatankowałęm na Bliskiej i po tym właśnie zatankowaniu zapaliła mi się kontrolka. Nie zgasła jednak jak zatankowałem ponownie do pełna tam gdzie zawsze.
Nie wiem, może jak wyjeżdzę ten gaz to spróbuję gdzieś indziej np. Statoil lub Orlen?
Dodam, że nie zaobserwowałem innych niepokojących objawów po włączeniu się kontrolki, typu falowanie obrotów czy spadek mocy.
Komentarz
-
-
Podobno z tym gazem nie ma na to reguły gdzie jest lepszy: ja poprzednio często kupowałem na stacji przy Carrefourze i było OK a później musiałem się ratować na Bliskiej z którą Ty z kolei miałeś problem... Teraz kupuję na Statoil i jest OK.. ciekawe na jak długo...:-)Pozdrawiam,
Jaroslav92525
-----------------------
VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez amlasno właśnie teraz zatankowałem do pełna na stacji na której zawsze tankuję (przy Intermarche). Poprzednio perwszy raz zatankowałęm na Bliskiej i po tym właśnie zatankowaniu zapaliła mi się kontrolka. Nie zgasła jednak jak zatankowałem ponownie do pełna tam gdzie zawsze.
Nie wiem, może jak wyjeżdzę ten gaz to spróbuję gdzieś indziej np. Statoil lub Orlen?
Dodam, że nie zaobserwowałem innych niepokojących objawów po włączeniu się kontrolki, typu falowanie obrotów czy spadek mocy.
Bo nalać syf do np A6C6 i narobic problemu jest łatwo.
Musisz podpiac najprostszy tester diagnostyczny. I odczytac błąd. Wtedy bedzie wszystko jasne.Jedz tam gdzie montowałes instalke.(gdzie?) Oni powinni Ci to zrobic za free. Nie zmieniaj sondy!! Kiedyś w vectrze c po montazu lpg( na pisakach) wywalało mi chceka. Okazało sie że zawór egr padł.Już odebrane A3 TFSI limuzyna
Komentarz
-
-
Tak,wiem u kogo. Na poludniu tez monowałem kiedys lpg w BMW E-60. Tacy troche za pewni siebie.
Jedz do nich powiedz co sie zaczelo dziac po montazu z kontrolka chcek.
Na PB było dobrze a po montazu wywaliło chceka.
Zadzwon pierw,przedstaw sytuacjie i umów sie na wizyte. Zaznacz aby odczytali usterke programem diagnostycznym. Może to byc wiele powodów. Bez testera,diagnozy,programu nic nie wskora nikt. To wszytko powinno byc za darmo w ramach zestrojenia instalki z autem.Już odebrane A3 TFSI limuzyna
Komentarz
-
Komentarz